12 juni. Onze eerste dag door Frankrijk - Reisverslag uit Chalon-sur-Saône, Frankrijk van Annechie - WaarBenJij.nu 12 juni. Onze eerste dag door Frankrijk - Reisverslag uit Chalon-sur-Saône, Frankrijk van Annechie - WaarBenJij.nu

12 juni. Onze eerste dag door Frankrijk

Door: Anna

12 Juni 2014 | Frankrijk, Chalon-sur-Saône

Na een heerlijk ontbijtje en lekkere douche op onze gratis camping bij Thijs en Marienke in Wilp, Achterhoek, vertrekken we om 8.30 uur richting Venlo. Onze km teller staat bij vertrek op 189 km.
Om 10.00 uur hebben we onze eerste koffie/sanitaire stop in Venray.
Als we bij Venlo de grens overgaan en een aantal km hebben gereden, valt ons op dat hier tijdens het noodweer op 2e pinksterdag enorm veel stormschade is geweest. Heel veel bomen zijn om.
Om 13.00 uur arriveren we in Echternach en gooien de tank vol diesel, voor Euro 1,17/liter. Helaas voor Sjoert zijn we in Duitsland geen bratwurst tegen gekomen. Dus heerlijk voor de camper lunchen met broodjes uit Wilp.
We reizen door via Metz, Nancy, Dyon en komen aan op onze eerste overnachtingsplaats in Chalon sur Saone. Na een biertje en maaltijd om 22.00 uur slapen. deze dag hebben we 772 km. afgelegd.

• 14 Juni 2014 - 12:13

Marienke:

Wat een mooi verslag mam! Jullie zijn flink aan het genieten zo te lezen (en kilometers afleggen haha) heerlijk! Genieten! Dikke kus voor jullie uit Wilp