13 juni. Op weg naar Bordeaux - Reisverslag uit Beaulieu-sur-Dordogne, Frankrijk van Annechie - WaarBenJij.nu 13 juni. Op weg naar Bordeaux - Reisverslag uit Beaulieu-sur-Dordogne, Frankrijk van Annechie - WaarBenJij.nu

13 juni. Op weg naar Bordeaux

Door: Sjoert

13 Juni 2014 | Frankrijk, Beaulieu-sur-Dordogne

Vandaag werden we gewekt door luid pauwengejammer of gezang , net zoals je het wilt noemen.
Eerst maar even een bakkie gedaan voordat we on tour gingen.
De reis zou naar Bordeaux maar dan niet via de tolwegen. De afstand in de buurt van zo'n 850 km.
Vervolgens hebben we gereden via Digoin, Vichy, Clairmont Ferrand naar Beaulieu sur Dordogne waar we nu dus staan.
In Digoin zagen we dat daar een aquaduct was die over de rivier de loire was gebouwd. Vreemd gezicht, zeker toen er ook nog een boot boven langs voer.
In Vichy kwamen we er achter dat we al een behoorlijke tijd aan het reizen waren maar eigenlijk maar weinig kilometers hadden afgelegd. Zo zouden we vandaag Bordeaux nooit halen haha.
We hebben besloten onze planning bij te stellen en een plek te zoeken die langs de route lag naar Bordeaux.
Onze CC-gids er bij gepakt en besloten om door te rijden naar Beaulieu s D. en hier twee nachten te overnachten.
Schitterende camping, ydillisch, mooi weer, zwembadje er bij dus wat wil je nog meer. BBQ'n natuurlijk en voetbal Nederland - Spanje kijken.
Beide hebben we gedaan. De nieuwe BBQ was een groot succes en de voebalwedstrijd natuurlijk. 5-1 TOPPIE
We waren bijna de enigsten die luid juichten op de camping. Er was hier dus maar een enkele Nederlander te vinden.
Onze camper was te herkennen aan de oranje tinten haha.
Vandaag 395 km gereden door een prachtig landschap van de Auvergne en de Dordogne.

• 14 Juni 2014 - 14:18

Ineke: