18 juni. naar Potes in Baskenland - Reisverslag uit Potes, Spanje van Annechie - WaarBenJij.nu 18 juni. naar Potes in Baskenland - Reisverslag uit Potes, Spanje van Annechie - WaarBenJij.nu

18 juni. naar Potes in Baskenland

Door: Annechie

18 Juni 2014 | Spanje, Potes

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Zarautz richting Bilbao. Via een prachtige route via de kust komen we aan in het prachtige en moderne Bilbao. Ons doel is om het Guggenheim museum gebouw te bekijken. Dit museum van de moderne kunst is volledige gebouwd van tittanium, 3 mm dik en een totaal gewicht van 60 ton. Een prachtig bouwwerk, echter we kunnen er niet echt dichtbij komen. In de drukke straten draaien we twee keer in een straat voor het museum de camper. Gaat goed, maar krijgen een flinke reprimande van een spaanse politieagent, die zich afvraagt of we in Nederland wel over een doorgetrokken streep mogen draaien. Na excuses loopt het gelukkig zonder bon en met een sisser af. Via de kust rijden we via Santander naar Potes, een prachtige camping aan de rand van de Picos de Europa, in Baskenland. Na het bereiden van een heerlijke macaroni, genieten we, met vlag, oranje boa en AH hamsters van de zege van Nederland. In de pauze Mark gebeld voor felicitatie i.v.m. zijn verjaardag. Voor het slapen en na het ontwaken genieten we van de met sneeuw bedekte bergtoppen.
Verreden kilometers 305.