21 en 22 juni 2014. Figueira da Foz en naar Nazare - Reisverslag uit Nazaré, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu 21 en 22 juni 2014. Figueira da Foz en naar Nazare - Reisverslag uit Nazaré, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu

21 en 22 juni 2014. Figueira da Foz en naar Nazare

Door: Annechie

22 Juni 2014 | Portugal, Nazaré

Heerlijk ontwaken op de camping, waar we deze twee dagen zullen verblijven. Wordt het zembad of strand ? Eerst maar even op de fiets broodjes halen en heerlijk ontbijten. Naar het strand is het 300 m. lopen. De zon schijnt volop, maar aan zee waait er een frisse wind. Na anderhalf uur strand vertrekken we richting camper voor wat huishoudelijke werkzaamheden. Was, sanitair en water.
S' avonds op de fiets naar het dorp voor een heerlijke maaltijd, incl. drie bier en een karafje wijn, en als nagerecht vers fruit voor de prijs van euro 16,00. Het bestellen en communiceren ging met handen en voeten maar gelukkig was er een prachtige portugeese jongeman die in het Engels voor ons vertaalde. Heerlijk gegeten.
Op zondag willen we in het zwembad zonnen, maar helaas na een half uur liggen begint het te regenen en het houdt niet meer op. We verdoen onze tijd met gezellig klaverjassen, maar tegen 18.00 uur beslissen we om te vertrekken om vervolgens om 18.30 uur op pad te zijn naar Nazare. Een prachtig vissersdorpje aan de Portugeese kust. Het verhaal wil dat een monnik in 400 na Chr. een Mariabeeld meenam uit Nazareth en vandaar de naam Nazare. S'avonds heerlijk gegeten in een plaatselijk vis/gril restaurant, portugeese stijl. Het dorp kenmerkt zich door kleurig geklede vissersvrouwen en prachtig gekleurde vissersboten die nog steeds met behulp van ossen uit en in het water worden getrokken. ondanks slechte weer toch weer een fantastisch dag. Het blijft genieten, elke dag.....
Verreden kilometers 78km.