24 juni. Van Sintra naar Ourique(Herman Freriks) - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu 24 juni. Van Sintra naar Ourique(Herman Freriks) - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu

24 juni. Van Sintra naar Ourique(Herman Freriks)

Door: Annechie

24 Juni 2014 | Portugal, Ourique

Reisverslag 24 juni

Om 9 uur vertrekken we en bij de eerste bakker buiten het dorp stoppen we voor koffie,broodje en sanitaire stop. Het is de gewoonte dat de portugezen onderweg ontbijten, staande aan de bar van een bakkerij. Het is hier dan ook erg druk en wij verbazen ons over de verscheidenheid aan mensen die van deze gelegenheid gebruik maken. op het hele mooi toilet neem ik het patroon van de vloeren even goed in me op. Tip voor Aart. Prachtige legmotief voor de vloer.
Ons plan is om vandaag via Lissabon, langs de kust en dan vanavond te eindigen in Ourique, waar een oud rij instructeur van Sjoert (vrachtwagen) en Jolien (personenauto en motor) . Herman Frericks en zijn partner Albertje zijn 10 jaar geleden hier een camping begonnen en Sjoert heeft destijds beloofd, als hij in de buurt zou zijn, om langs te komen.
In Lissabon is het prachtig. We verkennen de stad met de camper en zien zo de highlights.
Op weg naar Ourique, rond 13 uur zien we een rood lampje branden op het dashbord. Sjoert heeft gelijk in de gaten wat het probleem is. Iets met verstuivers. Daar zijn er vier van. En een daarvan geeft problemen. Een paar keer kan Sjoert he probleem verhelpen, maar steeds begint het lampje weer te branden. Toch maar naar de garage.
Volgens het Fiat boekje is er een dealer in Setubal, een stad die we ongeveer 50 minuten zijn gepasserd. Toch maar geen risico nemen, dus rijden we terug. Aangekomen in deze grote stad, blijkt het adres niet te kloppen. We rijden en zoeken circa 2 uur, maar geen Fiatdealer. Een plaatselijke gragehouder kent geen woord over de grens, en met handen en voeten lukt het ook niet bij deze man. Kortop hij heeft er geen zin in. Verderop komen we bij een grotere garage. Deze mensen zijn alleraardigst. De auto komt aan de diagnose en het vermoeden can Sjoert wordt bevestigd. verstuiver. Ze geven advies om als het probleem zich weer voor doet, toch alle vier te vervangen. Na reset en middeltje tegen de pijn gaan we terug richting Ourique.
Na enig zoeken komen we aan op de prachtige natuurcamping van Herman en Albertje. Het ziet er keurig uit en Herman herkent Sjoert niet zo gauw maar al snel komt alles weer opdagen.
Na welkomstdrankje en rondleiding gaan we eten, douchen en naar bed.
Km gereden 384.

• 15 Juli 2014 - 22:52

Rien:

Altijd Leuk zo'n verslag, maar zouden we ook de naam van de camping mogen, we willen ook die kant op.

Bvd Rien.

• 21 Juli 2014 - 20:53

Dag Rien. Ik was het bijna vergeten maar het adres is:
    Camping Serra da Bica
    www.serradabica.com