25 en 26 juni. Ourique naar Sagres - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu 25 en 26 juni. Ourique naar Sagres - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu

25 en 26 juni. Ourique naar Sagres

Door: Annechie

26 Juni 2014 | Portugal, Sagres

Riesverslag 25 en 26 juni
Na ontbijt en afscheid gaan we op aanwijzing van Herman via een prachtige route naar de Westkust terug.
We komen aan in Sagres. Het zuidelijkste punt van Portugal. Hier wordt de laatste braadworst voor Amerika verkocht. Wij laten dat natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Na bezichtiging van de vuurtoren en het ford komen we aan bij een prachtige baai. Dit wordt onze camperplaats voor de komende twee nachten. S'avonds gegeten aan het strand en gesproken met zeer goed engels sprekende man die ons vertelt dat hij jaren offshore en ook in Nederland heeft gewerkt.

De volgende ochtend is het stralend weer en we gaan, met Heineken parasol, heerlijk relaxen en zwemmen. Het is nog niet druk en de zee is heerlijk rustig, maar koud. S'middags op de fiets dorp en haven verkennen. Leuk om met een noodvaart naar beneden te fietsen, maar dan weer omhoog. Pffff Via steile trap, Sjoert loopt twee keer op en af met twee fietsen (hels karwei) maar we komen aan. Dan naar de Inter Marche. We eten sla, elke dag trouwens, en heerlijke gehaktballen met gebakken aardappelen. S'avonds vernemen we door omgevingsgeluiden dat Portugal heeft verloren.
Gereden km 192.