23 juni 2014 . Van Nazare naar Sintra - Reisverslag uit Sintra, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu 23 juni 2014 . Van Nazare naar Sintra - Reisverslag uit Sintra, Portugal van Annechie - WaarBenJij.nu

23 juni 2014 . Van Nazare naar Sintra

Door: Annechie

23 Juni 2014 | Portugal, Sintra

Vanmorgen staan we omstreeks 08.30 uur op en besluiten om in het dorp een lekkere sterke bak koffie te nemen evt met ontbijt.
Vlakbij de camperplaats is er inderdaad een cafeetje waar we bediend worden door een ouder echtpaar die dit klein cafeetje bezitten. Goeie bak koffie gehad en vervolgens gaan we flaneren over de boulevard. Deze hebben we immers gemist toen we 's avonds aankwamen. Er zijn erg veel souvenierswinkeltjes met aardewerk, kantwerk en kurk. Veel kurk. Er groeien in deze omgeving namelijk kurkbomen. In een leuk winkeltje kopen we een vingerhoedje voor de verzameling van Marienke en word ik blij verrast met een mooi armbandje, gemaakt van kurk, die ik van Sjoert krijg.
Leuk gewandeld en plots zagen we een soort broodjeshuis waar we nogmaals lekkere koffie met dit keer een broodje ei hebben gegeten.
Sjoert wilde nog even naar de kapper maar moest twee uur wachten. Dus helaas. Andere keer, andere kapper.
Na nog een bezoek aan een groente en visafslag besluiten we om te vertrekken richting Lissabon maar dan wel via de kust. Duurt wat langer maar het uitzicht is telkens schitterend.
Eerst lampje verwisselen van de camper. Gelukkig is Sjoert erg selfsupporting, dus alles is aan boord en de klus is al snel gefixt.
Aangekomen in Obidos, zien we een prachtig stadje, liggend tegen de heuvels en omgeven door een muur uit de 14e eeuw. Met de camper kunnen we helaas niet naar binnen, wel met paard en wagen, maar dat doen we maar niet.
Op de hier aanwezige camperplaats, op zoek naar een Geocache hebben we even plaatsvervangende schaamte. Er staat een camper met een ouder (ouder dan ons) Nederlands echtpaar. Er komt een tweeling wandelwagen uit de camper, dus wij denken, oh opa en oma met kleinkinderen. Maar nee, komen er ineens twee kleine witte poedels uit de camper die getrouw naast elkaar in de wandelwagen gaan liggen om vervolgens de stad te verkennen met baas en bazin. Whahaha.
Onderweg zien we veel fruitbomen en na enkele km komen we erachter dat we een hagedis in de auto hebben. Bah, vies. Niet gevonden. Of hij is verdwenen in de roosters van de airco of we vinden hem vannacht tussen onze lakens...
Onderweg naar Sintra, dichtbij Lissabon, tegen 16.00 uur, komen we erachter dat het voetbal binnen 10 minuten gaat beginnen. In Santa de la Cruz, aan het strand zetten we de camper op parkeerplaats, schotel omhoog, Oranje vlaggie met leeuw uit het raam en genieten van de overwinning van oranje. Van blijdschap de rest van onze route met vlag uit raam gereden. Om 21.00 uur komen we aan in Sintra. Mooie oude stad met veel zoetwater bronnen.
Aangekomen op de camperplaats, midden in de historische stad, nemen we de gelegenheid om het stadje te verkennen. Dit valt niet mee. Het is veel klimmen en dalen en trappen omhoog en naar beneden. Maar we genieten van prachtige straatjes en uitzichten. Als beloning nemen we plaats op een mooi terras op een plein. Bediening in driedelig kostuum. Pff.
Biertje en rode wijn besteld en ons afvragend wat dit gaat kosten. Normaal hebben wij hier de laatste week circa euro 1.50 voo betaald. Deze keer viel het erg tegen haha. Totaal prijs euro 13.50. Gauw naar de camper en daar nog maar even iets drinken onder genot van nabeschouwing WK voetbal.
Verreden kilometers 179 km.

• 24 Juni 2014 - 16:47

Gerrit En Inge:

Beste vakantiegangers, uit jullie verslagen en foto's is goed op te maken dat er volop wordt genoten. Heel mooi allemaal en nog goedkoop ook !! Zo wil ik ook nog wel een biertje drinken. :) Daag de Portugezen maar een beetje uit met de oranje vlag. Heel veel plezier nog en tot 'horens'.

• 26 Juni 2014 - 18:07

Jolien:

Leuk hoor!! Klinkt allemaal erg gezellig!!
    Whaha opa en oma met poedels in de kinderwagen! Geweldig!!
    Geniet er lekker van lieverds!